Czy jestem gotowy? prosze o pomoc.

Na tym forum zajmujemy się tematyką aero- i hydrodynamiki, publikacji, itp.

Czy jestem gotowy? prosze o pomoc.

Postprzez kubusek1994 » Nie Sty 17, 2010 12:31 am

Witam wszystkich.

Mój pierwszy model była to zabawka.
Drugi model (jak dla mnie) nie jest już zabawką , choć pewnie dla wielu będzie bo '' poważnie modelarstwo zaczyna sie od 2000 zł''. Więc mój drugi model to Cessna 480 od Pelikana.
Miałem z nią kłopoty na początku mianowicie spalił się jakoś regulator (myślę że jakaś wada fabryczna). zakupiłem nowy, wymieniłem i działa.
Nie było to dla mnie łatwe ponieważ wydałem na ten samolot całe oszczędności i w pewnym momencie popsułem, pierwsze 20 minut rozmyślałem czego jestem aż tak beznadziejny i wszystko muszę zepsuć, ale stwierdziłem że trzeba zajrzeć pod 'maskę' :D okazało się że spaliła się nie znana mi część. Czytałem dużo o modelarstwie RC i dowiedziałem się że to regulator dowiedziałem się jaki powinien być. Złożyłem moją Cessne chociaż zapewniam wszystkich że cały środek wyjąłem. W samolocie wszystko jest sprawne.

Moje pytania są następujące:
1. Czy jestem gotowy do pierwszych lotów?
zakupiłem symulator komputerowy, opanowałem go w 3 godziny... (chociaż lądowania czasem mi nie wychodzą) i od razu stwierdziłem że symulator może odzwierciedlać rzeczywistość max w 50%.
2. Czy można latać w zimie, przy słonecznej i bezwietrznej pogodzie ?



Jeżeli podobny post już jest, to przepraszam. Przewertowałem ten dział i nic nie znalazłem. Mogłem się oczywiście pomylić.
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez kojot » Nie Sty 17, 2010 9:48 pm

Jest kłopot z wróżką, trudno więc orzec czy jesteś gotowy, ale:

1) Poczytałeś coś jak powinien wyglądać oblot? np.:http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21269
2) Nic nie napisałeś, że model ma właściwe (małe!!!) wychylenia powierzchni sterowych.
3) Czy model jest wyważony, najlepiej bezpiecznie?
4) Co to znaczy, że opanowałeś symulator, skoro lądowania czasem nie wychodzą? Albo wychodzą albo opanowałeś.
5) Tani symulator służy do wyrobienia odruchów. Co sobie wyrobiłeś przez 3h? Latania można się uczyć na symulatorach za ok. 200E
6) Oczywiście, że w zimie można latać. Trzeba tylko wkładać akumulator do modelu tuż przed lotem (z ciepłego samochodu/kieszeni), żeby zachować jego wydajność
7) Ręce marzną :-(
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez kubusek1994 » Pon Sty 18, 2010 12:13 am

Kojot Dziekuję

Samolot ma małe wychylenia powierzchni sterowych. Symulator opanowałem dobrze. Co do latania w zimie mam dużo miejsca za domem także mam plac do lotów na miejscu. Pytanie jak lądować, mianowicie czy zdjąć podwozie i na '' brzuchu'' czy na kołach. Faktem jest ze symulator nie kosztował 200 euro ale 130 zł, więc jest tani. Ale mi chodziło własnie o to żeby wyrobić odruchy. Jeszcze jedno pytanie czy to źle że drążek od gazu i od lotek mam po prawej stronie?
I jak bezpiecznie wyważyć model? Wiem że to amatorskie pytanie ale nie wiem jak zrealizowac to co piszą
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez kojot » Pon Sty 18, 2010 12:33 am

a) Zdecydowanie na brzuchu. Możesz podkleić spód taśma klejącą
b) Wyważyć zgodnie z instrukcją. Jak nie jest to zaznaczone - zajrzyj na www.piotrp.de i znajdź artykuł o wyważaniu - jest tam tez program do wyznaczania środka ciężkości. Generalnie - "bezpiecznie" oznacza lekko przednie wyważenie (tylny środek ciężkości powoduje "nerwowość" modelu"
c) Nie ma znaczenia, czy masz gaz na prawym czy lewym drążku. To po prostu różne dopuszczalne "mode", w których można latać.
d) Odruchy masz, jeśli NIGDY się nie mylisz lecąc modelem "na siebie".
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez kubusek1994 » Pon Sty 18, 2010 1:07 am

Tak właśnie co do lecenia modelem na siebie, na symulatorze dużo sie razy tym myliłem ale w końcu załapałem i idzie mi to dobrze.
Co do lądowania na brzuchu i taśmy, jaka ta taśma powinna być? zwykła klejąca przezroczysta, czy taka szara zbrojona, z tego co czytałem to podklejanie służy do podklejania EPP a moja Cessna ma kadłub z takiego plastiku.... co o tym sądzisz?. przede wszystkim dziekuję za szybką odpowiedź
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez kojot » Pon Sty 18, 2010 1:41 am

IMO lepsza szara, karbowana. Ale tak naprawdę dowolna.
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez kubusek1994 » Pon Sty 18, 2010 7:32 pm

Kojot nie wiesz może czy latanie przy zachmurzonym niebie zmniejsza zasięg odbiornika? czy może poczekać na ''czyste''niebo.
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez kojot » Pon Sty 18, 2010 7:59 pm

Nie, nie wpływa. Skąd ten pomysł?
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez kubusek1994 » Pon Sty 18, 2010 8:16 pm

szczerze? nie mam pojęcia ale myślę że od tego jak mój pierwszy model tracił zasięg po 20 metrach na polu, a w domu z garażu do mojego pokoju bez problemu a to około 50m i kilka ścian. Więc pytam. Jutro zakupie taśmę a w środę jak nie będzie wiatru spróbuje jej nie rozbić za bardzo. Ale znalazłem stronę gdzie można kupić części ''karoserii''. Ale tylko wtedy gdy będzie na prawdę z nimi źle. I jeszcze jedno pytanie gdzie mogę zakupić odpowiedni klej do pianki epp czy tylko na internecie? czy może to być coś z ofert marketów budowlanych ?
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez kojot » Wto Sty 19, 2010 12:01 am

EPP można kleić każdym klejem CA z aktywatorem, klejem UHU POR i chyba da się skleić klejem polimerowym - metodą kontaktową.
Czy twój model jest z EPP? Chyba nie.

I przed lotem sprawdź zasięg aparatury, naprawdę warto.
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez kubusek1994 » Wto Sty 19, 2010 1:14 am

mój model jest z EPP (przynajmniej tak wszędzie piszą ) tzn. nie wszystko mianowicie;
1 skrzydła pianka EPP, tylne skrzydła i statecznik pionowy także.
2 kadłub wykonany jest z miękkiego plastiku więc powinien być raczej odporny na uszkodzenia.
A jaki powinien być zasięg odbiornika żeby można było sobie polatać? Z tego co czytam to około 300m
Dzięki za rady (na pewno mi się bardzo przydadzą).
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez kubusek1994 » Wto Sty 19, 2010 10:07 pm

Hmmm i kolejny problem....

Wczoraj wyładował mi się akumulator (wczesniej nie ładowany)
Podłączyłem go pod taki jakis zasilacz i do tej ładowarki. i tak stało ookoło 20 godzin a lampka cały czas zielona, pomyślałem naładuje z akumulatora od kosiarki traktorka. podłączyłem 3h nadal zielona( i jest nienaładowany bo samolot nie działa na nim) to pierwszy raz ładowania i nie wiem jak to zrobić :( a jutro miałem robić oblot :(

nie wiecie jak można naładować ten akumulator(11.1V) 'domowym sposobem' i czy można ładować to 12 Voltowym akumulatorem, bo jak w samochodzie 12stke ładuje 14.4 Voltowy alternator no to chyba... ale nie wiem więc pytam ;)
kubusek1994
 
Posty: 16
Rejestracja: Śro Gru 30, 2009 9:31 pm
Miejscowość: Tarnobrzeg


Wróć do Pozostałe zagadnienia RC

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości